لوگو بخش مهم و ضروری یک کسب و کار است چون همه می دانند که باید به نوعی برای اعلام موجودیت کسب و کار خود طراحی لوگو را انجام داد.

 

طراحی لوگو چیست؟

 

طراحی لوگو عبارت است از طراحی یک نشان (معمولا یک تصویر بصری اما می تواند متن یا انیمیشن نیز باشد!) که با دیدن آن نشان مردم کسب و کار، مغازه، استارت آپ یا … شما را به یاد می آورند در واقع این نشان باعث می شود که از دیگر کسب و کار ها متمایز باشید و در واقع یک شناسه بصری داشته باشید.

حتی اگر شما صاحب یک کسب و کار نیستید و به عنوان مثال یک موسیقی دان هستید به لوگو نیازمند هستید چرا که این نشان شماست این معرف شماست چیزی است که هر جایی که باشد مردم به یاد شما می افتند و در واقع لوگو نماینده شما در مواقعی است که نیستید!

هیئت امیرالمومنین علیه السلام

هیئت مذهبی
سال 1398

ویترین شهر

فروشگاه آنلاین
سال 1398

موسسه اموزشی حلمی

علمی آموزشی
سال 1398

مجموعه غذایی نونتوران

مجموعه رستوران
سال 1399

ماشین های اداری میثاق

فروش ماشین های اداری
سال 1398

گروه تولیدی دژ اتصال

تولیدی لوله و اتصالات
سال 1393

گروه تجاری نعیم

صادرات و واردات کالا
سال 1396

گالری گل گندم

فروش صنایع دستی
سال 1399

کیک خانگی ریحان بانو

تولیدی کیک خانگی
سال 1397

کلینیک سلامت

کلینیک فیزیوتراپی و لیزر درمانی
سال 1394

کلینیک پت ویزیت

کلینیک دامپزشکی
سال 1399

کلینیک تخصصی ایرانمهر

کلینیک تخصصی کودکان
سال 1392

کفی طبی پایا

تولیدی کفی طبی
سال 1395

فوزیه خرم

دبیر مشاوره کنکور
سال 1398

شرکت فارو سیستم

شرکت خدمات کامپیوتری
سال 1388

شفا گستر یاوران درمان

شرکت تجهیزات پزشکی
سال 1397

سامان طب کوثر

شرکت تجهیزات پزشکی
شهید خسرو حکمت روش
سال 1392

صدرا طب سپاهان

شرکت تجهیزات پزشکی
سال 1388

شرکت روشناس

برق و تاسیسات
سال 1393

سرکه سیرووین

فروشگاه سرکه
سال 1398

دفتر فنی پوریا

خدمات تایپ و تکثیر
سال 1381

درسگاه مکتب الرضا علیه السلام

آموزش مذهبی
سال 1399

تجهیزات پزشکی مهر

تعمیر تجهیزات پزشکی
سال 1397

پوشاک قصر ارزوها

پوشاک کودک و نوجوان
سال 1398

پلی کلینیک دامپزشکی

دکتر اسماعیل عمرانی
سال 1399

آشپزی بزرگان

اشپزی بزرگان
سال 1392

اسباب بازی انوشا

فروشگاه اسباب بازی
سال 1397

شروع کنید

سؤالات متداول طراحی لوگو

همه چیز را برای شروع کار باید بدانید

طراحی لوگو انوع مختلفی دارد و قیمت طراحی لوگو با توجه به نوع آن متفاوت است.

ادامه مطلب  چاپ کارت ویزیت دیجیتال اصفهان

طراحان از این سوال بیزار هستند، همانطور که رفتن به یک مسافرت ممکن است با توجه به مکانی که انتخاب می‌کنید، تعداد روزهای سفر، وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنید، اجاره یک هتل معمولی یا چند ستاره و… هزینه‌های متفاوتی داشته باشد، برای طراحی لوگو هم نمی‌توان یک نرخ ثابت و خاصی را در نظر داشت.

عوامل زیر در تعیین هزینه طراحی یک لوگو موثر هستند:

  • بزرگ یا کوچک بودن بیزنس و اهمیت طراحی لوگو
  • ساده یا پیچیده بودن لوگو و طرح آن، نوع لوگو (نوشتای، تصویری یا ترکیبی)
  • زمانی که برای طراحی و تغییر لوگو صرف می‌شود
  • نرخ طراح و گرافیستی که لوگو را طراحی می‌کند
  • تعداد ادیت­‌ها و تغییراتی که نیاز است انجام شود

لوگو یا آرم گونه های مختلفی دارد که در 3 دسته ی اصلی دسته بند می شوند. این سه دسته شامل:

  • لوگوهای نوشتاری
  • لوگوهای تصویری
  • و لوگوهای ترکیبی هستند.

لوگوی نوشتاری که به آن لوگوتایپ هم گفته می شود با کمک نام شرکت یا کسب و کار مورد نظر طراحی می شوند و باید حتما خاص و منحصر بفرد باشند. اما لوگوهای تصویری از یک یا چند نماد برای طراحی بهره می گیرند. نمادهای ترکیبی هم آمیزه ای از نوشتار و نمادها هستند که به زیبایی باهم ترکیب شده اند.

سایزهای مختلف لوگو از عناصر مهم در طراحی لوگوی حرفه ای می باشد . اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک آن در سایزهای کوچک بسیار دشوار خواهد بود. لوگو های حرفه ای  باید قابلیت این را داشته باشد که در اندازه های مختلف ارائه شوند ، و این مسئله برای مشتریان  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

لوگو در پیشبرد کسب و کارها در دنیای رقابتی امروز اهمیت بالایی دارد. کسب و کار شما باید با شرکت‌های به نام قدیمی و نیز شرکت‌های تازه‌کار رقابت کند. درست است که طرح بازاریابی مناسب ضروری است اما مهارت‌های ارتباط تصویری نیز به همان اندازه مهم هستند. با کمک ابزارهای تصویری مثل لوگو، کسب و کار می‌تواند ارتباطی آنی با مخاطب برقرار کند.

بله

براساس تجربه خودتون میتونید پیشنهاد بدید تا نهایتا به ایده ال مورد نظر برسیم

بله

در صورتی که خود لوگو گویا هست میتونید از نماد یا تصویر استفاده کنید.

طراحی لوگو به عنوان زیربنای هر کسب و کار جدا، و قابل قبول بودن و رعایت استانداردهای حرفه ای در طراحی آن هم بحثی جداست. ویژگی‌های یک لوگوی خوب شامل موارد زیر است:

  • اولین مساله این است که لوگو متناسب با حرفه‌تان باشد و در دید اول مخاطب را با نوع کار شما آشنا کند. سرعت انتقال مفاهیم اهمیت بالایی دارد، بهتر است همه چیز واضح باشد و نیاز به کشف و پرسش نداشته باشد.
  • یک لوگوی خوب، لوگویی است که منحصر بفرد بوده و تکراری نباشد، در واقع باید قابل ثبت باشد.
  • لوگو باید تطبیق پذیر باشد، به این معنی که قابلیت استفاده و تغییر سایز برای کاربری‌های متفاوت را داشته باشد.
  • لوگوی خوب در المان‌های ظاهری موفق است. عناصر مختلفی که در یک لوگوی خوب استفاده شده‌اند از جمله رنگ‌ها، اشکال و نوشته‌ها زیبا و متناسب هستند.
ادامه مطلب  نمونه طراحی سایت سازمانی

بی نهایت تغییرات بر روی یک لوگو قابل اعمال است که در بسیاری موارد نیاز به زمان کوتاهی دارند.

Client pipeline

پی اس دی طرح اصفهان خود را متعهد به کسب حداکثری رضایت کارفرما میداند.

بسیاری از لوگوهایی که در ایران طراحی می شود سرمنشاء و نمونه خارجی دارد که لوگو کپی شده تلقی می شود. هر طراح گرافیک باید دلایل طراحی خود را به صورت علمی همراه با پرزنت کامل ارائه نماید تا توجیح دقیقی از چرایی انتخاب داده شود. در این صورت کارشناسان گرافیست می توانند اظهار نظر کنند که لوگو کپی است یا خیر.

اما هر شباهتی را هم نمی توان دال بر این دانست که لوگو کپی است. گاه شباهت ها به صورت اتفاقی صورت می گیرد و با وجود هزاران هزار لوگو در سراسر جهان همخوانی و همسویی از جهاتی ناخواسته غیرقابل اجتناب است. در برخی موارد دیده می شود دو لوگو از نظر محتوا، کانسپت و حتی انتخاب رنگ آنچنان شبیه به هم هستند که انتقاداتی را مبنی بر کپی برداری به خود جلب می کند. بهترین راهی که می توان از طریق آن دانست لوگو کپی است یا تنها یک مشابهت اتفاقی است. بررسی و تحلیل جزئیات توسط افراد متخصص و حرفه ای این مهم را مشخص می کند. در حالت کلی هیچ یک از افراد حرفه ای علاقه ای ندارند لوگویی مشابه دیگران به مشتریان خود ارائه دهند لذا بر این باورند همواره باید با خلاقیت، منحصر به فرد ترین ها را ارائه نمود. نمی توان همه لوگوهای طراحی شده جهان را بررسی نمود تا دانست مشابه دیگری دارد یا خیر. تشابه حروف، نمادها و دیگر موارد ممکن است گاه مشابه دیگر نمونه ها بدون هیچ گونه کپی برداری شود که فقط برای کسب و کار های کوچک اتفاق نمی افتند و گاه برند ها نیز برسر این مشابهت به رقابت می پردازند. اگر نگاهی گذرا به لوگوی موتورولا و مارمت بیاندازید شباهت غیرقابل انکاری بین آن دو وجود دارد که بدون هیچ نوع کپی برداری است، این شباهت ها تا جائیکه به برند و ماهیت سازمان ها ضربه ای وارد نکند هیچ ایرادی ندارد.

شرکت پیام آوران سازه داده اسپادان خود را کنعهد به رضایت مشتری میداند. این مسئله در شروع کار در قرارداد به مشتری قید خواهد شد و در صورتی که مشتری رضایت به پرداخت نداشته باشدهیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد

قانون کپی رایت لوگو به لوگوهایی تعلق می گیرد که کاملا منحصربفرد و بدون کپی برداری طراحی شده باشند. درصورتیکه لوگوی خود را تحت قانون کپی رایت ثبت کنید؛ شرکت ها یا برندهای دیگر حق استفاده از لوگوی مشابه با لوگوی شما را نخواهند داشت و در صورت مشاهده هر گونه کپی برداری می توانید از آنها شکایت کنید.
قانون مالکیت معنوی یا حفاظت از علامت تجاری تا حدودی گسترده تر از قانون کپی رایت لوگو است و می توانید برای حفاظت از رنگ، شعار یا الگوی خاصی که برای بازاریابی برند خود از آنها استفاده می کنید؛ تحت قانون حفاظت از علائم تجاری اقدام کنید. این قانون بیشتر برای متمایز کردن برندهای تجاری در یک صنف و راحتی بیشتر مخاطب در تشخیص آنها از یکدیگر تصویب شده است.

3 thoughts on “نمونه طراحی لوگو در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

همین الان شروع کن..

برای ثبت سفارش طراحی لوگو از فرم زیر استفاده کنید.

در اسرع وقت با شما تماس برقرار میشود.