بهینه سازی وب سایت چیست؟
8 عنصر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، بهینه سازی وب سایت فرآیند استفاده از آزمایش های کنترل شده برای بهبود توانایی وب سایت برای هدایت اهداف تجاری است. برای بهبود عملکرد وبسایت خود، صاحبان و مدیران وب سایت ها آزمایشاتی از قبیل درخواست های نمایشی، افزایش نتایج جستجوی ارگانیک، افزایش خرید، کاهش فروش و یا دسترسی سریع مخاطب به خدمات سئو سایت میباشد.
چگونه گام به گام وب سایت خود را بهینه کنیم؟
فرآیند بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی وب سایت از همان اصول استفاده شده در بهینه سازی نرخ تبدیل پیروی می کند و بر اساس روش علمی انجام می شود. هدف بهینه سازی وب سایت خود را مشخص کنید انواع مختلف کسب و کار اهداف متفاوتی دارند که می خواهید برای آنها بهینه سازی کنید. برای مثال، اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، میخواهید نحوه افزایش خرید و مقادیر متوسط سفارش را بیابید. مقاله 8 عنصر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به این موضوع می پردازد.
بهینه سازی موتورهای جستجو seo
برای انجام این کار، صاحب وب سایت تحقیقات کمی و کیفی را در صفحات کلیدی وب سایت انجام می دهد که بر هدف نهایی سایت تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، صفحه اصلی اغلب یک منطقه ارزشمند برای انجام تست های بیان شده است، زیرا بیشتر ترافیک وب سایت ابتدا به این صفحه اول می رسد. مهم است که بازدیدکنندگان فوراً آنچه را که شرکت، ارائه می دهد درک کنند و بتوانند به مرحله دوم با یک کلیک و در کوتاهترین زمان ممکن راه پیدا کنند.
آنالیز بهینه سازی سایت
بهترین حدس های خود را در مورد چگونگی تأثیرگذاری بر هدف خود ارائه دهید. پس از شناسایی هدف سطح بالا برای بهبود، باید نقاط کم عملکرد را در یک صفحه وب شناسایی کنید و شروع به فرموله کردن یک فرضیه برای چگونگی آزمایش این عناصر برای بهبود نرخ تبدیل کنید. لیستی از متغیرهایی که آزمایش خواهد شد ایجاد کنید. تغییرات را می توان در تست های جدید ایجاد کرد و به عنوان آزمایش برتر مد نظر قرار دهید و بصورت مستمر آنالیز کنید.
بدست آوردن آمار بازدید سایت
اگر می خواهید ترافیک و آمار بازدید سایت خود را چک کنید، نصب و استفاده از Google Analytics، راحت ترین راه ممکن است. این ابزار می گوید که دقیقا از هر کدام از منبع ها چند نفر از سایت شما بازدید کرده است و همچنین، این ابزار تجزیه و تحلیل آنچه بعدها باید روی آن کار بکنید را برای شما آسان تر می کند.
سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان
هنگام اجرای آزمایش مطمئن شوید که دادههای کافی برای نتیجهگیری از نظر آماری معنی دار جمع آوری میکنید. شما نمی خواهید تصمیمات تجاری خود را بر اساس مجموعه داده های غیرقطعی قرار دهید.
نتایج را اندازه گیری کنید
نتیجه گیری کنید و سپس تکرار کنید. نتایج یک آزمایش نشان می دهد که آیا تغییرات در عنصر وب سایت باعث بهبودی شده است یا خیر. یک تغییر برنده میتواند به خط پایه جدید تبدیل شود و با تولید ایده های بیشتر برای بهبود، به طور مکرر آزمایش شود. یک آزمون بازنده هنوز یک فرصت یادگیری ارزشمند است و میتواند راهنمایی کند که در فرآیند بهینه سازی سایت چه کاری باید انجام شود. بهینه سازی وب سایت اگر به درستی انجام شود می تواند مزایای تجاری قابل اندازه گیری زیادی را ارائه دهد.
نحوه سئو سازی سایت
ابتدا، فرآیند بهینه سازی وب سایت، بهترین نسخه از عناصر صفحه وب را تعیین میکند که به بازدیدکنندگان برای دستیابی به یک هدف خاص کمک میکند. بهینه سازی کارایی وب سایت را در تبدیل ترافیک بازدیدکنندگان به مشترکین ایمیل، خوانندگان یا مشتریان پرداختی بهبود می بخشد. به نوبه خود، بهبود کارایی منجر به بازگشت سرمایه بیشتر در کمپین های جذب مشتری و ایجاد ترافیک مانند جستجوهای وب، گوگل ادوردز، رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی می شود.
اهداف بهینه سازی وب سایت
اهداف یک وب سایت بسته به نوع کسب و کار، مشتریان هدف و اقدام مورد نظر آن مخاطب متفاوت خواهد بود. خرید، پر کردن فرم، یا خواندن مقاله. اقدام مورد نظر یک بازدیدکننده وب سایت نیز می تواند تبدیل ها یا تعداد مخاطبانی باشد که یک اقدام خاص را انجام می دهند.
اصلی ترین مزیت بهینه سازی موتور جستجو
- یک نشریه آنلاین، بهینه سازی وب سایت را با هدف تبدیل افزایش تعداد مقالاتی که بازدیدکنندگان می خوانند، انجام می دهد.
- یک فروشگاه آنلاین موبایل وب سایت خود را برای تشویق به تکمیل تسویه حساب ها و خریدهای مجدد بهینه می کند.
- یک شرکت نرم افزار آنلاین، وبسایت خود را بهینهسازی میکند تا نرخ ثبتنام (یا تبدیل به) بازدیدکنندگان برای آزمایش رایگان محصول را بهبود بخشد.
- یک شرکت بیمه وبسایت خود را بهینه میکند تا سرنخهای بالقوه بیشتری را برای فروش پوشش بیمه جذب کند.
- یک کمپین جمع آوری کمک های مالی، فرم کمک مالی آنها را برای تشویق کمک های بیشتر بهینه می کند.
عوامل 8 عنصر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
بسته به هدف شرکت، بهینه سازی وب سایت می تواند شامل تست های زیر باشد:
- عنوان یا پیام های کلیدی مرتبط با ارزش پیشنهادی شرکت.
- استفاده از رسانه های بصری، مانند عکاسی یا فیلم.
- طول یک فرم، با تعداد فیلدهای مورد نیاز یا ترتیب تکمیل متفاوت است.
- نمایش برجسته مطالعات موردی مشتری که موفقیت آنها را با استفاده از محصول یا خدمات شما توصیف می کند.
- سبک بصری، متن، و قرار دادن تماس برای اقدام.
- سازماندهی ناوبری وب سایت.
- قرار دادن قابلیت اشتراک گذاری اجتماعی.
- ظاهر و سازماندهی صفحه وب برای بازدیدکنندگان در دستگاه های مختلف بخصوص تلفن همراه.
قیمت سئو سایت در اصفهان
صفحات فرود برای کمپین های بازاریابی نیز اغلب بخشی از یک وب سایت هستند که می توانند بهینه شوند، زیرا ترافیک باکیفیتی است که از طریق تبلیغات، ایمیل یا رسانه های اجتماعی به آنجا ارسال می شود. صاحبان وبسایت همچنین میتوانند بهینه سازی وب سایت را در فرآیندهای چند صفحهای در وبسایتهای خود انجام دهند.
بهینه سازی موتور جستجو در مقابل بهینه سازی وب سایت (ابهام زدایی)
همچنین بهینه سازی وب سایت گاهی اوقات برای توصیف عملکرد بهبود قابلیت کشف یک وب سایت برای موتورهای جستجو، با هدف نهایی بهبود رتبه بندی نتایج جستجو برای عبارات کلیدی جستجو استفاده می شود. فاکتورهای کلیدی رتبه بندی که هنگام انجام بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- تغییر عنوان صفحات
- کاهش سرعت بارگذاری صفحه
- به حداقل رساندن تجربه ضعیف کاربر
- استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای خوب
افزایش ترافیک سایت
تغییر عنوان صفحه
موتورهای جستجو مانند گوگل از title شما استفاده می کنند تا متوجه شود صفحه شما درباره چیست و آن محتوا را به کاربرانش ارائه دهید. مطمئن شوید که شما <title> برچسب کمتر از 160 کاراکتر، منحصر به فرد برای صفحه است.
کاهش سرعت بارگذاری صفحه
بهبود سرعت سایت و عملکرد سایت نیز می تواند به بهینه سازی وب سایت مرتبط باشد. این به طور ضمنی با هدف بهینه سازی وب سایت به عنوان تکمیل یک اقدام مورد نظر در یک وب سایت مرتبط است. عملکرد ضعیف وبسایت، مانند تأخیر یا سرعت پایین صفحه، میتواند بازدیدکنندگان را به دلیل ناتوانی در پیمایش وبسایت، از اقدامی منع کند.
به حداقل رساندن تجربه ضعیف کاربر
آخرین به روزرسانی های الگوریتم Google نشان میدهد که معیارهای تعامل کاربر مانند زمان ماندن، مدت زمانی که شخص در صفحه نتایج موتور جستجوی Google در وبسایت شما میماند، برای رتبه بندی استفاده میشود. اگر کاربران در مقایسه با رقبای شما مدت بیشتری در سایت شما بمانند، رتبه های بالاتری را مشاهده خواهید کرد.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب
هسته سئو و رعایت اصول سئو همچنان به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بستگی دارد. به عنوان مثال، بگویید که یک رستوران چلوکبابی دارید. آیا داشتن صفحه ای که بعد از کلمه کلیدی [سفارش چلوکباب] یا [بهترین چلوکبابی] قرار می گیرد، منطقی است؟ بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی در ایران، می توانیم ببینیم که 19000 جستجو برای [سفارش چلوکباب] و 18100 جستجو برای [بهترین چلوکبابی] وجود دارد.
تولید محتوای خوب نوشته شده
در پایان روز، موتورهای جستجو بهترین محتوایی را که می توانند پیدا کنند به کاربران ارائه می دهند. اگر گوگل یکی از کاربران خود را به سمت محتوای شما هدایت می کند و مملو از اشتباهات گرامری و املایی است، در گوگل منعکس می شود. مطمئن شوید محتوایی که می سازید منحصر به فرد، پر ارزش و به خوبی نوشته شده باشد.
بهینه سازی وب سایت همچنین می تواند با بهبود سرعت و قابلیت اطمینان عملکرد یک وب سایت مرتبط باشد. این به طور ضمنی با هدف بهینه سازی وب سایت به عنوان تکمیل یک اقدام مورد نظر در یک وب سایت مرتبط است. عملکرد ضعیف وبسایت، مانند تأخیر یا خطا، میتواند بازدیدکنندگان را به دلیل ناتوانی در پیمایش وبسایت، از اقدامی منع کند.
شرکت سئو سایت در اصفهان
در مقاله 8 عنصر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در رابطه با اهمیت بهینه سازی وبسایت صحبت کردیم. شرکت پیام آوران سازه داده اسپادان با نام اختصاری پی دی اس طرح با ارائه بهترین خدمات در زمینه سفارش طراحی سایت وردپرس، طراحی لوگو و کارت ویزیت اصفهان، خدمات سئوی فنی و سئو تکنیکال و …. در خدمت شما همشهریان عزیز خواهد بود. با ما در تماس باشید.
ادرس سایت : https://psd-tarh.ir/
شماره های تماس : ۰۹۱۳۲۲۹۵۴۸۸ – ۰۹۰۱۶۳۵۹۱۵۷
ایمیل : psdtarh@gmail.com
نشانی : اصفهان خیابان شمس آبادی ساختمان پوریا